Opera Singing
Opera Singing
The Academic and Advanced Opera Singing courses are aimed at singers interested in learning more about the technical-interpretative themes relating to the world of opera, expanding their repertoire and preparing for auditions and competitions.
The courses are held by M° Ivanna Speranza.
Academic Course
The lessons are individual lasting 60 minutes, for a total of 20 lessons per year (ten months).
What will you do during the lessons?
- vocalizations
- breathing exercises
- classification of voices
- choice of repertoire
- planning a personalised study path
The The dates of the lessons will be agreed directly with the Teacher. Generally, we schedule lessons on days from Monday to Friday, in the time slot 9:00a.m.-5:00p.m.
Advanced Course
The lessons are individual lasting 60 minutes, for a total of 10 lessons to be taken in the whole of two months.
What will you do during the lessons?
Preparation of international competitions, entrance examinations at Conservatories and other Institutions, roles to be debuted.
The accompanying pianist is mandatory.
The The dates of the lessons will be agreed directly with the Teacher. In order to achieve greater elasticity, it is possible to condense the lessons in a short period of time according to the availability of the Accademia.
The Teacher M° Ivanna Speranza
Debutta come solista all’età di dodici anni con il coro delle voci bianche della sua città e nell’opera lirica a vent’anni al Teatro del Libertador San Martin. In Italia si perfeziona con Arrigo Pola, Luciano Pavarotti e Mirella Freni. Lontana dagli stereotipi e con la determinazione delle grandi eroine, Ivanna ha girato il mondo sia come protagonista nelle opere del grande repertorio sia nel crossover, spaziando dal musical al Tango, dal Jazz alle colonne sonore.
Ivanna Speranza ha vinto numerosi concorsi in teatri italiani dì prestigio quali il Comunale dì Firenze ed il Teatro Massimo dì Palermo ottenendo nella sezione musica fa camera il Diploma di Eccellenza. Con Renato Bruson direttore artistico vince in concorso il ruolo dì Nedda ne I pagliacci di R. Leoncavallo e più tardi Aida a Pavia. Per decisione unanime della giuria vince ad Helsinki il Premio Beniamino Gigli. Ivanna si è perfezionata e ha collaborato con Maestri, direttori, registi e formazioni dì fama internazionale.
Più volte Violetta ne La Traviata dì Giuseppe Verdi, a Buenos Aires e al Daegu Opera Festival, Musetta ne La Bohème dì Giacomo Puccini e Mimi in quella dì Leoncavallo, Lisette ne La Rondine a Catania, Zerlina del Don Giovanni dì Mozart al Verdi di Trieste e al Teatro La Valletta a Malta, Lisa ne La Sonnambula dì Vincenzo Bellini, Nedda ne I Pagliacci dì Leoncavallo, Nannetta nel Falstaff a Busseto, Serafina ne Il Campanello dì Gaetano Donizetti al Maggio Musicale Fiorentino, Amore ne le Rappresentazioni di Anima e Corpo e Gilda del Rigoletto in produzione a Parma e più tardi a Torino con l’orchestra della Rai, Belinda nel Dido & AEneas a Parma e a Milano per il Teatro alla Scala. Ultimo il suo debutto in Ciò Ciò San di Madama Butterfly al Teatro Libertador di Córdoba, Argentina.
La sua predisposizione verso i giovani genera una rete dì allievi in tutto il mondo, (Argentina, Brasile, Bolivia, Giappone, Italia, Corea, Singapore, Germania e Inghilterra), e tiene regolarmente Masterclass presso Conservatori e Università.